قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز سه شنبه 3 فروردین 1400 + جدول-راهبرد معاصر
داروی جدید در آزمایش‌ها، ممکن است روند پیشرفت بیماری پارکینسون را کند کند قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است خبر جدید وزیر ارشاد درباره هنرمندان ممنوع الفعالیت سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ قصاص برای عامل جنایت در بازی خرس وسطی فیلم / گل اول مس رفسنجان به پرسپولیس در دقیقۀ ۴ پیاده‌روی روزانه می‌تواند افسردگی را کاهش دهد لحظهٔ هجوم خودرو به میان جمعیت در آلمان با دست‌کم ۱۱ کشته + فیلم وقوع زلزله ۴ ریشتری در هفتکل ایران ۱۵ - ۱۱ پرتغال/ صعود واترپلو ایران به نیمه نهایی سطح ۲ کاپ جهانی  برتری استقلال مقابل آلومینیوم در ۴۵ دقیقه اول  تساوی یک نیمه‌ای هوادار و نساجی ترکیب آلومینیوم و استقلال اعلام شد

قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز سه شنبه 3 فروردین 1400 + جدول

قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز سه شنبه 3 فروردین 1400 مشخص شد و ما در این گزارش به بررسی قیمت خودروهای داخلی امروز می پردازیم.
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 March 23
کد خبر: ۸۱۵۸۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ جدول قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز سه شنبه 3 فروردین 1400 اعلام شد. قیمت خودرو در روزهای آغازین سال 1400 تفاوت زیادی با روزهای قبل از عید ندارد. بازار خودرو در سال 99 روزهای پرتلاطمی را گذراند و تا آبان ماه قیمت خودرو روزانه تغییر میکرد و همین امر موجب بی ثباتی بازار خودرو شد.

 

بی ثباتی بازار خودرو کم کم قابل کنتل شد و در روزهای پایانی سال 99 ، رکود شدیدی در بازار خودرو نمایان شد و تنها خریداران واقعی در اسفند 99 مشتری خودرو بودند. راهبرد معاصر به دلیل اهمیت بازار خودرو، قیمت خودروهای سایپا و قیمت خودروهای ایران خودرو را در روز دوشنبه 2 فروردین 1400 بررسی میکند.

 

قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو

 

* محصولات ایران خودرو

قیمت خودروهای ایران خودرو

خودرو قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان)
وانت آریسان  120,560,000 137,000,000
سمند LX  116,735,300 165,000,000
سمند EF7 114,962,700 192,000,000
سمند EF7 دوگانه سوز  0 0
سمند EF7 دوگانه سوز  120,932,500 220,000,000
سمند سورن ELX  131,666,300 224,000,000
سمند سورن ELX توربو 0 0
دنا (تیپ 1) 122,500,000 245,000,000
دنا (تیپ 2) 0 0
دنا پلاس (تیپ 1) 166,122,300 293,000,000
دنا پلاس (تیپ 2) 0 0
دنا پلاس توربو 271,096,400 355,000,000
دنا پلاس توربو اتوماتیک 370,800,000 432,000,000
پژو GLX 405 0 165,000,000
پژو GLX 405 دوگانه سوز 107,448,000 170,000,000
پژو SLX 405 108,061,000 170,000,000
پژو پارس  121,547,000 191,000,000
پژو پارس  0 0
پژو پارس دوگانه سوز 126,209,000 220,000,000
پژو پارس LX  0 0
پژو پارس LX  126,349,000 226,000,000
پژو پارس اتوماتیک  187,303,000 320,000,000
پژو پارس اتوماتیک  0 0
پژو 207 دنده‌ ای  152,237,000 269,000,000
پژو 207 اتوماتیک  0 0
پژو 207 اتوماتیک  197,055,400 397,000,000
پژو 207 صندوقدار  0 0
پژو 207 صندوقدار  0 393,000,000
پژو 207 سقف شیشه ای  199,600,000 308,000,000
پژو 206 تیپ 2  110,111,000 174,000,000
پژو 206 تیپ 2  0 0
پژو 206 تیپ 5  0 0
پژو 206 تیپ 5  126,789,000 235,000,000
پژو 206 صندوقدار  0 0
پژو 206 صندوقدار  130,872,000 226,000,000
پژو 301 0 0
پژو 2008  0 985,000,000
پژو 508 0 0
رانا LX  107,200,000 187,000,000
دانگ فنگ H30  0 0
دانگ فنگ H30  0 375,000,000
دانگ فنگ S30 0 0
رنو تندر پیکاپ 0 0
رنو تندر E2  0 316,000,000
رنو تندر E2  0 0
رنو تندر پلاس دنده‌ای 0 0
رنو تندر پلاس اتوماتیک  0 465,000,000
رنو تندر پلاس اتوماتیک  0 0
هایما اس 5 توربو ( S5 ) 386,400,000 550,000,000
هایما اس 7 توربو ( S7 )  405,500,000 660,000,000
پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی 787,000,000 755,000,000
پیکاپ دوکابین فوتون دیزل 837,000,000 800,000,000
رنو کپچر 0 970,000,000
سوزوکی ویتارا اتومات 0 1,060,000,000
رانا پلاس  179,500,000 265,000,000
سمند سورن پلاس  188,500,000 227,000,000

* محصولات سایپا

قیمت خودروهای سایپا

خودرو قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان)
سایپا 111  0 122,000,000
سایپا 131  0 104,000,000
سایپا 132  0 108,000,000
سایپا 151  91,000,000 111,000,000
تیبا  87,800,000 117,000,000
تیبا 2  95,426,000 128,000,000
تیبا 2 پلاس  90,800,000 137,000,000
ساینا  92,928,000 133,000,000
کوییک دنده ای  129,755,000 143,000,000
کوییک دنده‌ ای R  140,015,000 148,000,000
وانت زامیاد  180,500,000 215,000,000
وانت زامیاد گازسوز 199,800,000 240,000,000
وانت زامیاد دیزل  263,900,000 265,000,000
آریو اتوماتیک  0 370,000,000
چانگان CS35  0 470,000,000
کیا سراتو 2000 مونتاژ  0 735,000,000
سیتروئن C3  0 850,000,000
سایپا 151 پلاس  0 120,000,000
ساینا پلاس  0 139,000,000
آریو دنده ای  0 295,000,000
تیبا دوگانه سوز sx  0 122,000,000
تیبا صندوق دار پلاس  0 128,000,000

 

روزهای پایانی سال بر بازار خودرو چه گذشت؟

افزایش لجام گسیخته نرخ‌ها در بازار خودرو سبب شد تا حداقل از نیمه آبان تا پایان سال، خریداران برای خرید خودرو اقدام نکنند و وارد فاز انتظار کاهشی قیمت‌ها شوند.

تحت تاثیر این شرایط، بازار از نیمه پاییز ۹۹ وارد فاز رکود عمیق شد و کار به آنجا رسید که در اسفندماه و در آستانه نوروز، معاملات در این بازار به کمترین میزان خود نسبت به سال های گذشته رسید و فقط مصرف کنندگان واقعی دست به خرید زدند.

کسانی که تا نیمه نخست سال ، خودروهای صفر کیلومتر خود را در پارکینگ ها نگه داشته و به انتظار سود بیشتر بودند، در بهمن و اسفند آنها را به بازار عرضه کردند.

هرچند عرضه فراوان خودروهای صفر کیلومتر مدل ۹۸ و ۹۹ نیز نتوانست مردم را برای خرید ترغیب کند.

قیمت روز خودرو

بازار خودروهای خارجی نیز وضعیت بهتری را در سال ۹۹ تجربه نکرد زیرا افزایش قیمت‌ها سبب شد تا کمتر کسی نسبت به خرید اقدام کند از نیمه آبان تا انتهای سال، تحت تاثیر ریزش نرخ ارز، قیمت‌ها در این بازار ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافت اما با این وجود رکود بازار خودروهای خارجی به اتمام نرسید.


چرایی رشد قیمت خودرو در سال ۹۹

یک کارشناس صنعت خودرو درباره چرایی رشد نرخ خودرو گفت: رشد قیمت خودرو در سال ۹۹ تحت تاثیر شرایط سیاسی و همچنین تابع نرخ ارز بود.

میلاد بیگی افزود: برگزاری انتخابات آمریکا سبب تکانه‌هایی در بازار شد به طوری که انتظارات تورمی پس از این انتخابات کاهش یافت و موجب رکود نسبی در بازار خودرو شد.

وی تصریح کرد: در ۲ سال اخیر متاسفانه شرایط اقتصادی کشور وابستگی نسبتا سطح بالایی به این شرایط سیاست خارجی کشور پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: باید توجه داشت مهمترین مولفه‌ای که بازار خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نرخ ارز است زیرا تا ماه‌های قبل انتظارات تورمی سطح بالایی در بازار وجود داشت به طوری که مردم انتظار داشتند اگر خودرویی خریداری می‌کنند، بتوانند پس از مدتی آن را گران‌تر به فروش برسانند؛ به همین دلیل حجم نقل و انتقالات بیشتر از روزهای پایانی سال بود.
کود در بازار شب عید

وی افزود: تا ۵-۶ سال قبل معمولا وضعیت بازار خودرو در آستانه فرارسیدن سال نو بسیار خوب بود و خرید و فروش بیشتری مشاهده می‌شد اما در روزهای پایانی سال ۹۹ در بازار چنین وضعیتی مشاهده نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در کوتاه مدت شاهد رونق در بازار خودرو نباشیم و بر تعداد خرید و فروش ها در این بازار افزوده نشود.


تاثیر اتفاقات سیاسی داخلی و خارجی بر وضعیت بازار خودرو

وی تاکید کرد: در روزهای پایانی سال ۹۹ همه فعالان این بازار منتظر دو اتفاق بودند؛ نخست اینکه وضعیت تعامل بین‌المللی ایران و مشخصا برجام چه می‌شود و دیگر اینکه در آستانه برگزاری یک اتفاق سیاسی در کشور هستیم که همان انتخابات ریاست جمهوری است.

قیمت خودروهای سایپا

این کارشناس حوزه خودرو بیان کرد: اعتقاد دارم تا زمانی که این دو مورد تعیین تکلیف نشوند وضعیت بازار نسبت به آخرین ماه‌های سال ۹۹ و واپسین روزهای اسفند ماه، تغییری نکند.

وی گفت: به اعتقاد بنده شرایط بازار خودرو در سال ۱۴۰۰، متفاوت از ماه‌های پیش نخواهد بود و قیمت ها همچنان از نرخ ارز تبعیت خواهند کرد.

این کارشناس درباره میزان رکود بازار خودرو در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ و تحت تاثیر شرایط برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: تا زمانی که بحث انتخابات و مدل دولت در تعاملات بین المللی مشخص نشده باشد با چنین وضعیتی در داخل بازار خودرو مواجه باشیم ؛ شاهد تغییری در بازارهای مختلف نخواهیم بود.


اثر اخذ مالیات بر قیمت خودروهای میلیاردی

وی درباره اخذ مالیات بر قیمت خودروهای لوکس و میلیاردی در بازار داخلی گفت: رقم در نظر گرفته برای مالیات چنین خودروهایی، رقم پایینی محسوب می شود و به عبارت دیگر از یک رقم پایین و کم شروع کرده اند البته اینکه اخذ مالیات از این خودروها از چه زمانی آغاز خواهد شد نیز می تواند مورد بحث باشد.

وی ادامه داد: باید گفت اجرای این مساله با اعداد و ارقام گفته شده، الزاما می تواند تصمیم بد و نادرستی نباشد.

وی افزود: اخذ مالیات از خودروهای لوکس و میلیاردی حتما می تواند تا حدودی تمایل به مصرف این خودروها را کاهش دهد البته این کاهش سطح مصرف، گسترده نخواهد بود زیرا مالیات بر مصرف زمانی اثرگذار است که در بازه های کوتاه مدت مصرف‌کنندگان الزام به پرداخت داشته باشند.

قیمت خودروهای ایران خودرو

وی تصریح کرد: مدلی که اکنون در نظر گرفته، الزام به پرداخت کوتاه مدت ندارد بنابراین جو بازار را به شدت تحت تاثیر قرار نمی دهد اما در حد کمی بر بازار اثرگذار خواهد بود و تمایل به مصرف را کاهش می دهد. اما به دلیل اینکه نرخ مالیات پایین بوده و بازه پرداخت بلند مدت است تاثیر فراوانی بر بازار نخواهد داشت.

ارسال نظر